Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
La suspensió de quatre decrets per part del Tribunal Suprem provoca que l'Executiu hagi de retornar les sancions pagades
144
La consellera de Presidència, Mercedes Garrido, ha assegurat aquest dimarts al Parlament que 1.800 expedients sancionadors que havia obert el Govern estan afectats per la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que anul·la el segon decret d’estat d’alarma i la suspensió de quatre decrets autonòmics per part del Tribunal Suprem (TS).
Això suposa, segons ha explicat Garrido, que queden paralitzades les multes que es van imposar per infringir el toc de queda i les reunions socials no permeses. Pel que fa a les sancions ja pagades, el Govern retornarà els doblers als ciutadans. De fet, Mercedes Garrido ha assegurat que ja s’està fent des del mes de desembre.
La titular de Presidència ha donat aquestes dades en el ple del Parlament en resposta a una pregunta del diputat del Grup Popular, Juan Manuel Lafuente. El popular ha afirmat que el Govern ha cobrat 600.000 multes i ha criticat que l’estat d’alarma s’hagi declarat inconstitucional. A més, Lafuente ha reiterat que la petició del PP d’una llei de pandèmia hagués aportat seguretat jurídica.
Mercedes Garrido ha subratllat que la sentència del Tribunal Suprem no avalua si els quatre decrets atemptaven contra els drets fonamentals de les persones.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte