Ho ha explicat el conseller José Luis Mateo en unes jornades al Col·legi d'Arquitectes
El conseller d’Habitatge, José Luis Mateo, destaca que ja hi ha planificats 7.000 habitatges assequibles per a residents a les Illes Balears. D’aquest total, 5.200 formen part del pla de xoc impulsat pel Govern, mentre que 1.900 corresponen als projectes residencials de Son Güells i Son Puigdorfila, a Palma.
Mateo ha presentat aquestes dades durant la jornada “El futur de l’habitatge”, organitzada pel Col·legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears, on ha defensat que aquesta és l’aposta del Govern per desbloquejar un dels principals problemes socials del territori: l’accés a l’habitatge.
Els promotors, però, adverteixen que construir a preus assequibles continua sent una tasca complexa. Assenyalen factors com l’alt cost del sòl, la manca d’informació i la inseguretat jurídica derivada, segons diuen, de les interpretacions que fan alguns tècnics municipals de la normativa.
Malgrat les dificultats, algunes empreses aposten pel sector per convicció, i d’altres, per responsabilitat social. Coincideixen que les polítiques actuals suposen un punt de partida positiu, però consideren que encara es poden millorar. El nou Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 esperen que doni més estabilitat i garanties al sector.
Els dos partits mantenen oberta la marca a altres forces polítiques i asseguren que estan en perill per mor de la inacció dels partits d'àmbit estatal i pel que qualifiquen d'allau migratòria
Continua ingressat a Son Espases, estable, i serà traslladat a planta
Hi va haver tres vehicles implicats: dos turismes i un tractor