Detengut un pare per agredir un menor en un partit de futbol a Lloseta
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
Ho ha explicat el conseller José Luis Mateo en unes jornades al Col·legi d'Arquitectes
El conseller d’Habitatge, José Luis Mateo, destaca que ja hi ha planificats 7.000 habitatges assequibles per a residents a les Illes Balears. D’aquest total, 5.200 formen part del pla de xoc impulsat pel Govern, mentre que 1.900 corresponen als projectes residencials de Son Güells i Son Puigdorfila, a Palma.
Mateo ha presentat aquestes dades durant la jornada “El futur de l’habitatge”, organitzada pel Col·legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears, on ha defensat que aquesta és l’aposta del Govern per desbloquejar un dels principals problemes socials del territori: l’accés a l’habitatge.
Els promotors, però, adverteixen que construir a preus assequibles continua sent una tasca complexa. Assenyalen factors com l’alt cost del sòl, la manca d’informació i la inseguretat jurídica derivada, segons diuen, de les interpretacions que fan alguns tècnics municipals de la normativa.
Malgrat les dificultats, algunes empreses aposten pel sector per convicció, i d’altres, per responsabilitat social. Coincideixen que les polítiques actuals suposen un punt de partida positiu, però consideren que encara es poden millorar. El nou Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 esperen que doni més estabilitat i garanties al sector.
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros