Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
La tecnologia ha intervingut en més de 185.000 decisions automatitzades des que en febrer es posàs en marxa el pla de robotització
Fer la cua, anar al registre, entregar les fotocòpies i esperar que qualcú les revisi. Si heu fet qualque tràmit amb el Govern darrerament, potser sense saber-ho qui vos ha revisat els papers no ha estat un funcionari, sinó un robot.
L’Administració autonòmica ha canviat alguns procediments perquè la paperassa es comprovi digitalment. És l’anomenada robotització. Des de febrer, més de 185.000 tràmits s’han agilitat gràcies a la tecnologia.
Segons explica el director general d’Estratègia Digital del Govern, Xisco Cànoves, ara com ara hi ha vuit processos en els quals intervenen les decisions automatitzades mitjançant robots. La majoria són ajudes i subvencions i permeten agilitar la comprovació dels documents justificatius de les ajudes.
A més de la robotització, aprofiten per repensar els tràmits i simplificar-los. Per exemple, per no haver d’entregar cada vegada la fotocòpia del DNI.
Si és necessari, tot el procés el pot revisar un funcionari. Si hi ha una errada, “la màquina no interpreta”, diu Cànoves, sinó que emet un avís perquè es revisi manualment.
Totes les passes i les decisions que fa el robot queden registrades amb l’objectiu de “transformar l’administració en un model més àgil”, afegeix el director general.
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears