Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

El sector, que està en auge, reclama més infraestructures i càmpings autoritzats perquè a Mallorca no n'hi ha cap
Imatge d'Alcanada, Alcúdia.
31Els residents opten enguany per passar les vacances a les Illes amb autocaravana i càmpers per mor de la pandèmia. Segons l’empresa Lazy Bus, 5 de cada 10 clients són residents aquest estiu mentre que l’any passat només era un de cada 10. Una de les sòcies de l’empresa, ubicada a Felanitx, Jill Wilkman, assegura que alguns residents que han provat aquesta experiència “els ha agradat tant que han decidit comprar-ne una”.
Tot i que la demanda del lloguer de residents ha incrementat molt, en general les reserves han caigut a la meitat respecte d’altres estius per mor de la pandèmia i la manca de turisme. Tot i això, el sector està en auge i de moda. L’any passat, les matriculacions varen créixer a tot l’Estat per sisè any consecutiu, segons l’Associació Espanyola de la Indústria i el comerç del caravaning.
Acampar està prohibit
Aquest turisme topa amb el problema que a les Balears per llei està prohibida l’acampada. Les autocaravanes, caravanes i les furgonetes càmpers no tenen cap càmping autoritzat amb els serveis mínims bàsics a Mallorca i només disposen d’àrees de descans. Per tant, aquest vehicles només poden aparcar però no poden acampar i treure cadires i taules perquè així ho prohibeix la normativa.
L’Associació Balear Cultural de Temps Lliure d’Autocaravanisme Es Siurell (ABACES) reclama infraestructures adaptades com un càmping autoritzat. Expliquen que se senten “molt desprotegits” i reivindiquen la regulació però no la limitació. El president d’ABACES, Miquel Toni Vidal, critica que “l’ajuntament i el Consell insular s’omplen la boca de promeses però no fan cap infraestructura per a nosaltres, que som un turisme responsable amb la natura i un turisme que deixa doblers a l’illa”.
L’activitat de les autocaravanes i càmpers està regulada per cada ajuntament a través d’ordenances municipals. El consistori d’Alcúdia treballa en un projecte per ubicar un càmping autoritzat al municipi i descongestionar la platja d’Alcanada.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari
Ja són 33 les edicions del concurs gastronòmic del Casino 17 de Gener