Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
El 15 per cent dels afectats ja tenen manco de 50 anys
El Parkinson és una malaltia neurodegenerativa crònica que apareix per la mancança d’una substància química, anomenada dopamina, en el cervell. Tremolors, rigidesa, manca d’expressió, pèrdua de la veu i dificultat a l’hora d’empassar-se els aliments o les begudes en són els símptomes més habituals.
A Espanya, 160.000 persones conviuen amb aquesta malaltia, 8.000 a les Balears. L’Associació Balear del Parkinson, que actualment atén una seixantena de persones, els ajuda amb diferents tallers a mantenir la seva autonomia i les seves capacitats cognitives i a millorar la seva qualitat de vida.
Segons la Federació Espanyola del Parkinson, d’aquí a 20 anys se n’hauran duplicat els casos, i cada vegada es detectaran més prest. De fet, el 15 per cent dels afectats ja tenen manco de 50 anys.
Per evitar el seu aïllament, avui dia mundial del Parkinson, demanen més consciència social i una visió més normalitzada de la malaltia.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores