Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
L'Ajuntament de Bunyola reclama una gestió supramunicipal per l'alt cost de neteja que genera al municipi
Al polígon de Ses Veles hi ha desballestadors, plantes de tractament d’àrids, d’aparells electrodomèstics i de reciclatge de vidre, que donen servei a tot Mallorca. També hi ha, de manera recurrent, abocaments de residus il·legals, sobretot d’obra, tant a la via com a la vorera dels carrers. Ho saben els transportistes que expliquen que han d’anar vius a circular pel polígon, sobretot en fer fosca.
El responsable de netejar el polígon de ses Veles és l’Ajuntament de Bunyola, un municipi de prop de 7.000 habitants. El batle, Andreu Bujosa, explica que hi fan unes tres neteges l’any, amb una despesa pròxima als 60.000 euros. El cost encara seria major si no fos per l’acord amb MAC insular i el Consell de Mallorca. Bujosa explica que Bunyola no pot assumir la despesa de la neteja i reclama que, ja que el polígon es creà per donar servei a tot Mallorca, la gestió dels residus sigui supramunicipal.
El director insular de Residus del Consell de Mallorca, Juan Carrasco, diu que no poden assumir la competència municipal però cerquen solucions jurídiques. Entre les possibilitats en estudi hi ha, també, la implantació de videovigilància.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància