Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Els agents immobiliaris de Menorca reconeixen greus dificultats per trobar lloguers a preus assequibles
Segons dades recollides pel Col·legi d’API de Balears, a Maó el preu de venda d’un immoble se situa en els 1.978 euros per metre quadrat, mentre que a Ciutadella seria de 2.175 euros; una xifra pràcticament igual a la de 2008, després que el 2014 es toqués terra amb un descens d’entre un 15 i un 25%. Un augment de preus que els professionals diuen que es comença a moderar, tot i que asseguren que hi ha un problema amb el finançament bancari.
En el mercat de lloguer es calcula que a Menorca els preus s’haurien incrementat gairebé un 50% des d’aquest punt més baix de la crisi de l’any 2014. Una situació que els mateixos API veuen preocupant per la manca de lloguers a preus assequibles.
Aquestes reflexions s’aborden en la jornada formativa organitzada conjuntament pel Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Balears i l’Associació d’API a Maó; una trobada que ha arrencat amb una xerrada en la qual s’ha exposat la seva situació davant del fet que s’estiguin implantant empreses d’intermediació que operen a través d’internet i s’ofereixen com a immobiliàries de baix cost. Els API hi confronten el servei personal i la garantia que -asseguren- qualsevol consumidor els pot confiar la seva propietat per vendre-la o llogar-la perquè la gestionarà un professional col·legiat, amb una assegurança de responsabilitat civil i que ha acreditatels coneixements necessaris.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania