Cau una avioneta a la mar al Port de Sóller
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau

Jaume Carot recorda que la UIB és la institució oficial consultiva en matèria de llengua catalana
El rector de la UIB, Jaume Carot, i el seu equip. Foto: Europa Press
137El rector de la Universitat de les Illes Balears, Jaume Carot, ha emès un comunicat en relació amb l’acord subscrit entre el PP i Vox del passat 30 de maig fent incidència en la qüestió lingüística.
Carot recorda que l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears estableix que la UIB és la institució oficial consultiva en matèria de llengua catalana. A partir d’aquí fa diverses consideracions, entre les quals destaca la “responsabilitat de planificar els usos de la llengua pròpia en l’ensenyament, en l’administració pública i en els mitjans de comunicació”.
Demana que les institucions continuïn promovent i garantint la llengua pròpia i incideix en el sistema educatiu: “Les llengües s’aprenen normativament a l’escola”.
El rector també considera “essencial” que les polítiques públiques respectin els trets fonamentals de la identitat col·lectiva, entre els quals, diu, “la llengua ocupa un lloc central”.
El màxim representant de la universitat assegura que continuaran fent feina amb totes les institucions “per garantir el compliment de la legalitat vigent” i defensar “els principis i valors que ens defineixen com a societat democràtica, plural i respectuosa amb la seva llengua pròpia”.
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
El cantant ha hagut de ser traslladat a Son Espases en estat greu on roman ingressat a l'UCI
La dona, de 27 anys, hauria perdut una falange del dit gros i es troba ingressada al Mateu Orfila
L'incident no ha causat ferits ni tampoc cap vessament a la mar