Denunciat un conductor de Menorca per avisar d’un control de trànsit a través d’un grup de WhatsApp
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Francesc Dalmau diu que es farà una "escolta activa per donar resposta a les seves inquietuds"
112
“Després de la reunió d’avui haurem de començar a marcar dates al calendari”, ha respost el regidor de Mobilitat de Palma, Francesc Dalmau, a la pregunta sobre la posada en funcionament de nous aparcaments dissuasius de l’aparcament al centre de Palma. No hi ha data concreta, “no és una cosa que es faci d’un dia per l’altre”, ha tornat a insistir el representant de Cort tot recordant que ja fa un mes i mig que està en marxa el projecte d’habilitació d’una zona d’aparcament al carrer Federico García Lorca i està operatiu des del mes passat l’obert a Portopí devora els dipòsits de combustible de CLH.
Dalmau i el batle de Palma, José Hila, entre d’altres, es reuniran avui amb veïnats i empresaris del passeig Marítim de Palma queixosos quant a la reducció de places d’aparcament tant per residents com per clients, i també, el perjudici sobre els negocis de les obres que han restat espai i generat les lògiques molèsties de renou i altres, en aquests casos. “Crec que els podrem donar molta pau”, ha declarat el responsable de l’àrea de Mobilitat que promet una “escolta activa per donar resposta a les seves inquietuds”.
Autobús municipal
En referència a l’increment del nombre de passatgers de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de fins a un milió el gener respecte al mateix mes del 2022 (el 54%), Dalmau ha destacat que els autobusos van més plens, però també són més grossos: la renovació de la flota ha estat amb vehicles d”alta capacitat” de 18 metres de llarg perquè “amb la pandèmia, la sensibilitat per l’aglomeració ha canviat”.
També ha fet esment a la creació de la línia 40 transversal per donar resposta a una reivindicació històrica dels veïnats i al fet que la mobilitat va canviant i ja no és només de la perifèria “cap a l’epicentre de la ciutat”.
També ha fet èmfasi Dalmau en el servei públic de bicliceta, que disposa de 930 bicicletes, el 30% han de ser elèctriques d’acord amb l’objectiu actual. Es vol arribar igualment a les 85 estacions d’aparcament. Ara mateix, n’hi ha 39.

L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
Tot plegat, continua generant malestar entre els conductors
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors