L'eivissenc José Antonio Hervás, reconegut per la NASA, assaja fa setmanes
Els fotògrafs professionals es preparen fa setmanes per l’eclipsi. L’eivissenc Jose Antonio Hervás, fa setmanes que assaja. El llistó està alt. La NASA li ha reconegut diverses fotografies fetes des d’Eivissa: la superlluna amb es Vedrà de fons i la conjunció planetària de Venus, Saturn i la Lluna. Ara té el repte més difícil.
El primer que fa és buscar l’estrella polar amb una aplicació mòbil. Això li permet orientar el suport de la càmera: la muntura equatorial, per alinear el seu eix amb l’eix de rotació de la Terra. Així, la càmera tota sola podrà seguir el moviment del Sol durant l’eclipsi.
A partir d’aquí, ja vendrà el treball manual: quan tots estiguem immersos en la foscor, quan la Lluna passi entre el Sol i la Terra, a Hervás no el poden trair els nirvis, té el temps just, menys d’un minut, per capturar un moment irrepetible.
Haurà de fer front als canvis de llum. Espera tenir l’horitzó net, sense calima, i repetir una imatge icònica com les que li ha premiat la NASA. L’espectacle no s’acabarà amb el darrer anell de diamant, després arribaran els Perseids: un nou clic de Jose Antonio Hervás tornarà a immortalitzar el que no percep l’ull humà.
Educadora infantil, narradora a l'Hora del Conte d'IB3 i creadora dels polos blaus de Sant Llorenç