La manifestació contra la massificació turística torna a aplegar milers de persones
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
Se n'ha parlat a la jornada "Reptes en cures pal·liatives: present i futur", que ha tengut lloc a l'Hospital Sant Joan de Déu de Palma
Mentre la medicina tradicional se centra a curar malalties, l’objectiu de les cures pal·liatives és millorar la qualitat de vida dels darrers dies dels pacients amb malalties greus. Avui se n’ha parlat a la jornada “Reptes en cures pal·liatives: present i futur”, celebrada a l’Hospital Sant Joan de Déu de Palma.
A Espanya, cada any, prop del 35% de les persones amb necessitats pal·liatives moren sense poder-hi accedir. Els professionals destaquen, a més de la manca de recursos al sistema sanitari, el repte d’atendre també les famílies dels pacients.
Els psicòlegs defensen ampliar els permisos per als familiars en cures pal·liatives. Sonia Justo, psicòloga de la Unitat de Cures Pal·liatives, destaca: “Nosaltres som testimonis dels familiars que arriben amb la preocupació de conviure amb una persona que es troba en els seus darrers dies, i amb la dificultat d’haver de conciliar-ho amb la feina. Aquesta és la segona major preocupació.”
Tots els professionals recorden la importància de l’acompanyament durant tot el procés. L’antropòleg Ignacio Martínez afegeix: Els éssers humans som l’únic animal que cuida els altres, i tenir cura dels més necessitats és el que ens ha dut a l’èxit com a espècie.”
La diada d’avui ha servit per reunir a professionals disposats a compartir experiències, revisar avenços clínics i dialogar sobre els desafiaments actuals en cures pal·liatives. Les jornades continuaran demà per abordar la resta de reptes presents i futurs en l’atenció pal·liativa.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes