Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Els càlculs apunten que, en acabar aquest 2025, s'hauran matriculat enguany prop de 26.000 turismes
La pandèmia, l’escassetat de microxips o l’encariment del preu dels materials ha afectat la venda de cotxes en els darrers anys. El president de Faconauto a les Illes Balears, Lluís Pol, ha assegurat que s’han matriculat fins a un 50% menys de vehicles dels que s’haurien d’haver matriculat. Ara, però, la desconfiança del comprador, diu, comença a desaparèixer. La patronal dels concessionaris de cotxes parla, de fet, de “recuperació del sector”. Estima que en acabar el 2025, s’hauran matriculat 25.313 cotxes, i que l’any que ve se superaran les 26.000 unitats. I tot quan fa només dos anys, el 2023, la xifra de noves matriculacions no arribà ni a les 21.000.
En aquest sentit, la presidenta nacional de Faconauto, Marta Blázquez, assenyala la relació que hi hauria entre aquest increment de vendes i les ajudes per incentivar la compra de vehicles més respectuosos amb el medi ambient. “S’ha activat la classe mitjana”, ha dit. Encara més, asseguren que el 85% del creixement del mercat espanyol ve motivat per aquests plans de renovació.
Però hi ha un altre factor econòmic. El preu dels cotxes híbrids i endollables és ara més assequible que no fa uns anys en tant que l’oferta també ha crescut. Ara bé, el cost actual dels turismes no baixa, com sí que passava fa un temps, dels 18.000 euros. “L’encariment dels materials ha fet que els models de 12.000 o 14.000 euros que abans tenien la majoria de les marques hagin desaparegut del mercat”, ha dit Pol.
Amb tot, però, el parc automobilístic de les Illes continua envellit. L’edat mitjana dels vehicles que circulen per les nostres carreteres supera els 14 anys.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora