L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els magistrats només han decidit sobre la mesura cautelarísima sol·licitada i l'han rebutjat. Ara falta conèixer el fons de la qüestió, relatiu a si l'acord de la JEC s'ajusta o no a dret
EFE/ Ballesteros
69La Sala del Tribunal Suprem que va jutjar al líder d’ERC a la presó, Oriol Junqueras, pel ‘procés’ independentista a Catalunya ha rebutjat alliberar-lo de la presó perquè pugui assistir dilluns que ve a Estrasburg i fer així efectiva la seva condició d’eurodiputat. També rebutja cursar un suplicatori al Parlament Europeu per poder executar la condemna de 13 anys de presó que es va dictar contra ell.
Aquesta és la forma amb la qual l’alt tribunal espanyol respon a la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) que va reconèixer la immunitat del líder independentista com a membre de la eurocambra des de la data en què va resultar electe el mes de juny passat, un dia després de concloure el judici en l’alt tribunal que es va celebrar contra ell i altres onze líders independentistes.
Els set magistrats que van jutjar a Junqueras tenien sobre la taula dues peticions molt diferents. D’una banda la de la Fiscalia, que defensa que ja no cal aplicar la immunitat en el cas de Junqueras perquè ja no és un pres preventiu, sinó un condemnat en ferm que ha de ser per això inhabilitat per a exercir a l’Eurocambra; i per un altre la de l’Advocacia de l’Estat, a favor que pugui acudir a Brussel·les a obtenir la seva acta i que sol·licita al Parlament Europeu que se suspengui la seva immunitat.
La Sala contenciosa administrativa ha rebutjat suspendre la decisió de la Junta Electoral Central (JEC) que va negar al líder d’ERC a la presó, Oriol Junqueras, la credencial d’eurodiputat. Consideren que si ja existeix una condemna ferma contra ell per sedició no els competeix immiscir-se en la seva execució.
Segons l’advocat de Junqueras, l’execució de l’acord de la JEC del passat divendres provoca al seu representat “danys irreparables i irreversibles” ja que pot ser substituït a l’Eurocambra pel següent membre de la llista d’ERC.
En aquest assumpte els magistrats només han decidit sobre la mesura cautelarísima sol·licitada i l’han rebutjat. Ara falta conèixer el fons de la qüestió, relatiu a si l’acord de la JEC s’ajusta o no a dret. Aquesta part, que requereix un major debat, es deixarà per a més endavant.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues