Una jove de 25 anys, ingressada a l’UCI després de precipitar-se des d’un penya-segat a Formentera
La pacient roman estable a l'UCI
"Ambdós són tractats com mers objectes, no com a persones dotades de la dignitat pròpia de la seva condició d'éssers humans"
168
El Tribunal Suprem ha sentenciat que els contractes de gestació subrogada són nuls de ple dret perquè vulneren els drets fonamentals de la mare gestant i de l’infant gestat. Per aquest motiu conclou que el reconeixement de la relació de filiació a la mare no biològica s’ha d’obtenir per via de l’adopció.
El plenari de la sala civil del Suprem ha resolt d’aquesta manera el recurs de la Fiscalia contra una decisió de l’Audiència de Madrid que va determinar que una mare no biològica era la progenitora d’un menor nascut a Mèxic fruit d’un contracte de gestació per substitució.
L’Alt Tribunal ja va establir el 2013 que aquests contractes vulneren els drets de la mare gestant i de l’infant, però llavors es va tractar del cas d’un infant inscrit en el registre de Califòrnia, als Estats Units. Ara, conclou que el contracte “comporta un mal a l’interès superior del menor i una explotació de la dona que són inacceptables“.
“Ambdós són tractats com mers objectes, no com a persones dotades de la dignitat pròpia de la seva condició d’éssers humans i dels drets fonamentals inherents a aquesta dignitat”, conclou el Suprem.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La pacient roman estable a l'UCI
El SAMU 061 ha rebut l'avís a les 7.56 hores i els sanitaris no han pogut reanimar la víctima, que presentava lesions incompatibles amb la vida
Fins allà es va desplaçar un agent de medi ambient per advertir-los