Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Joan Manel Albinyana i Joan Toni Sunyer donen una nova vida al text del libanès Wajdi Mouawad
El Teatre de Manacor ha estrenat aquest dissabte el monòleg “Un obús al cor”. Un espectacle dirigit per Joan Manel Albinyana i interpretat per Joan Toni Sunyer, basat en el text original del dramaturg libanès Wajdi Mouawad. L’objectiu és fer visible una temàtica que sovint passa a ser un tema tabú, com el dolor que ens pot causar la mort d’un ésser estimat i del procés d’acceptació. L’obra es repetirà els dies 28 i 29 de gener a les 19.30 hores.
“Un obús al cor” se situa en el “trajecte que el protagonista que fa al hospital per veure els darrers moments de la mare, i en el camí li venen obusos de tota la seva vida”, explica l’actor Joan Toni Sunyer. “Xerra d’un procés de dol, i conta trets autobiogràfics de l’autor, que va néixer al Líban, que té certa relació amb la guerra”, afegeix el director Joan Manel Albinyana. “És una dramaturgia contemporania que juga amb la fragmentació, amb una narrativitat una mica desordenada”, apunta el director.
Amb aquesta proposta pretenen jugar amb altres elements com ara la robòtica, el vídeoart i l’espai sonor. Cadascun d’aquests elements s’ha creat en residència al Teatre de Manacor, única i exclusivament per aquesta posada en escena. “El text ens ha ajudat molt, però hem intentat recrear les sensacions d’en Wahab”, explica Joan Toni Sunyer. Tot perquè el públic pugui identificar emocions “com la ràbia, l’amor, sensacions bones i dolentes”, afegeix.
El director explica l’objectiu de l’escenografia: intentar que l’espai on passa l’obra sigui un element viu que dialoga amb el personatge.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús