Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
L'alt tribunal ha admès a tràmit el recurs del Consell de Mallorca contra la sentència que declarava nul el rescat
Imatge d'arxiu.
64El Tribunal Suprem ha admès a tràmit el recurs de cassació presentat pel Consell de Mallorca contra la sentència que declarava nul el rescat del túnel de Sóller. És el segon recurs presentat pel govern insular – el primer va ser d’apel·lació- després que el Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Palma donàs la raó a l’empresa concessionària que reclamava una indemnització de 31 milions d’euros.
Aquesta vegada, el Suprem s’ha pronunciat en favor del Consell, en considerar que hi ha “interès en els motius de la cassació exposats”. Una decisió que deixa en suspens la sentència i dona aire al departament liderat per Ivan Sevillano. El conseller de Mobilitat i Infraestructures ha expressat aquest dijous la seva “satisfacció” per aquesta primera victòria judicial: “Sempre hem defensat que una administració pública té tot el dret a executar el rescat d’una concessió en favor de l’interès públic. El rescat es va dur a terme en benefici dels veïns i veïnes de la Vall de Sóller i de tots els municipis del seu entorn”, ha dit en declaració als mitjans de comunicació.
El Consell de Mallorca va rescatar el túnel el 28 de desembre del 2017 per un cost total de 16,3 milions d’euros. Des d’aquell moment, l’empresa privada, que n’ostentava la concessió, va iniciar una batalla judicial per aconseguir duplicar aquesta indemnització.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic