Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
L'estudi elaborat per l'APB, la Cambra de Comerç, l'Institut d'Estudis Socials i la UIB fa referència als resultats de 2015 als ports de Palma, Alcúdia, Eivissa, Maó i la Savina
El turisme de creuers deixa a les Illes Balears més de 256,6 milions d’euros, segons un estudi referent als resultats de l’any 2015 i que situa els ports illencs entre els quatre primers de la Mediterrània.
Cada creuer que arribà a les Illes el 2015 tingué un impacte mitjà de més de 326.000 euros. N’arribaren un total de 788. Per tant, els comptes situen l’aportació del turisme de creuers en l’economia balear, en només un any, en 256,6 milions d’euros. A més, aquest producte turístic va generar 5.733 llocs de feina directes i indirectes.
Una dada, segons l’Autoritat Portuària, que ha de servir per canviar la percepció negativa que es té, en ocasions, d’aquest sector. Diversifica i desestacionalitza el turisme, ha dit el seu president, Joan Gual de Torrella.
L’Autoritat Portuària nega que el turisme de creuers sigui el responsable de la massificació a zones com el centre de Palma, baldament l’informe indiqui que n’arriben prop d’un 5,8% més cada any. De fet, l’estudi evidencia que l’arribada de creueristes s’ha doblat en els darrers onze anys.
A més, el document, elaborat per l’Autoritat Portuària, la Cambra de Comerç, l’Institut d’Estudis Socials i la Universitat de les Illes Baelars, fixa la despesa diària del creuerista en 72 euros, més de la meitat en compres. I això, en les quatre hores d’estada mitjana que fa a la majoria de ports. Al d’Eivissa, l’estada mitjana se situa en les cinc hores. Això, sumat al fet que part d’aquest temps és de vespre, fa que la despesa mitjana a la pitiüsa major sigui superior.
En el cas dels tripulants, la xifra arriba als 76 euros, 140 a Eivissa, i pel que fa a la despesa que fan els creueristes de base, és a dir, els que a banda del creuer passen uns dies més a les Illes, arriba als 155 euros per dia.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial