Un miler de persones d'entitats i col·lectius socials s'han manifestat aquest dilluns capvespre a Palma com a contrapunt a la celebració de la cimera europea del turisme
Un miler de persones d’entitats i col·lectius socials s’han manifestat pels carrers de Palma aquest dilluns capvespre amb el lema ‘Menys turisme, més vida’, per reivindicar un model turístic que aposti pel decreixement i la convivència entre la població, el territori i el turisme.
Una reivindicació que arriba com a resposta a la cimera europea del turisme que se celebra avui i demà a Ciutat. Aquest passat cap de setmana ja hi va tenir lloc una contracimera amb xerrades i conferències sobre el model turístic.
“El turisme va molt més enllà de les empreses que en treuen un rendiment. La població hi té molt a dir”, ha defensat durant la manifestació el portaveu de la Plataforma Contracimera, Pere Joan Femenia. Per la seva part, Margalida Ramis, portaveu del GOB Mallorca, ha apel·lat als organitzadors de la cimera del turisme europea: “Reclamam que es deixin d’hipocresies. Han convocat aquesta cimera defensat que plantegen el repte de la sostenibilitat social del turisme, però els assistents aquí coneixen bé l’impacte i les conseqüències de les ciutats turístiques”.
La manifestació ha començat a les 19 hores des de la porta de Santa Catalina, i ha continuat pel passeig de Mallorca, Jaume III i el Born, per acabar a la plaça de la Reina. Així mateix, hi haurà talls de trànsit a la ciutat fins a les 22 hores. Uns talls que afectaran les vies per on transcorre la marxa. A més, s’han desviat les línies 3, 4, 7, 20, 25 i 35 de l’EMT.
Els manifestants han corejat consignes com a “Massa gent per a tan poc territori”, “Qui estima Mallorca no la destrueix”, “No més jet privats” i “Senyors ministres, no volem més turistes”, durant el recorregut.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals