Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El GOB i la Fundació Marilles demanen accions immediates per evitar els vessaments i protegir el medi marí
Els vessaments d’aigües fecals no afecten només els banyistes. La flora i la fauna marines també en paguen les conseqüències, que són encara pitjors quan les aigües que s’aboquen a la mar només reben un tractament secundari, és a dir, que no es tracten amb productes químics per eliminar-hi els microorganismes.
Del total d’abocaments que es fan a les Balears a través d’emissaris submarins, el 65% de les aigües rep el màxim tractament, el terciari, mentre que un 35% té només un tractament secundari. A més, segons el GOB, almanco el 28% s’aboca sobre praderies de posidònia.
Les conseqüències que pateixen la flora i la fauna marines són, principalment, quatre. En primer lloc, apareixen microalgues a la superfícies de l’aigua, que li donen un color verdós característic. Sumat que les aigües depurades solen tenir un color més marronós, tot plegat provocat que arribi manco llum al fons marí.
A més, quan aquestes algues moren i els bacteris les degraden, es consumeix una gran quantitat d’oxigen. En tercer lloc, augmenta la presència d’àcid sulfhídric, una substància molt tòxica per a la posidònia. Finalment, creix el número de microorganismes que viuen sobre les fulles de posidònia. Aquests epífits, que es poden reconèixer per les petites taques blanques de les fulles, impedeixen que la planta pugui realitzar correctament la fotosíntesi.
Per tot això, el GOB i la Fundació Marilles insisteixen que les aigües abocades a la mar han de ser de la màxima qualitat possible i sempre han de rebre un tractament terciari. El Govern replica que les depuradores d’Abaqua fan la depuració secundària o terciària segons s’estableixi per normativa.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat