Accident mortal d’un motorista a Sóller
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
Es preveu un descens d'un 10% respecte de l'any passat per la sequera
Fa més de quinze dies que ha començat la collita de patata a Eivissa. Enguany se’n reduirà un 10 % la producció respecte de l’any passat perquè un dels productors més importants de l’illa n’ha reduït a la meitat la sembra. No volia posar-ne en risc la producció tenint en compte la sequera i la manca d’aigua per regar. “És un productor important que tenia por de no poder arribar a regar tota la patata i n’ha sembrat a Mallorca, fins i tot a Múrcia”, explica Joan Marí, que és director insular de Medi Rural al Consell d’Eivissa.
A Eivissa es continua apostant per la patata vermella. De fet, dues terceres parts del que s’ha sembrat és patata vermella i les varietats de més qualitat gastronòmica. “Personalment m’he decantat més per la Bartina. És més delicada, però té més acceptació als restaurants. Havent-hi Bartina no volen una altra cosa”, comenta Toni Prats, que sembra patata a Can Tura, la seva finca de Sant Antoni, des de fa més de trenta anys.
Aquest dissabte es du a terme la Fira de la Patata a Sant Josep. Vuit restaurants del poble oferiran tapes a sis euros elaborades amb aquest producte. També hi haurà tallers d’elaboració de plats amb patata eivissenca.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros
La víctima, de 55 anys, hauria consumit heroïna en mal estat; la investigació continua oberta i no es descarten noves detencions