X

Els anestesiòlegs reclamen més reconeixement econòmic per a la seva especialitat enfront de la fuga de talent

Ho fan avui que és el Dia Mundial de l'Anestèsia, per reivindicar la importància d'aquest servei sobretot en les emergències

16/10/2025

Els anestesiòlegs reclamen més reconeixement econòmic per a la seva especialitat enfront de la fuga de talent

105

L’anestesiologia i la reanimació es troben en una situació complexa a les Balears. Tot i el seu nivell d’excel·lència, hi ha manca de personal i una fuga de talent que tensa el servei. “Som el coll de botella de l’activitat quirúrgica de qualsevol hospital, és molt difícil fer una vaga perquè afectaria els pacients i estam molt pressionats. Per això necessitam que els usuaris coneguin la situació, perquè seran els primers afectats i es continua amb la tendència actual” explica José Antonio de Paz, anestesiòleg i president d’Anescon.

Els anestesiòlegs consideren que aquest servei, essencial per a qualsevol intervenció quirúrgica, no té una compensació econòmica justa per a una disciplina amb tanta responsabilitat i risc. “La situació és complexa i ens preocupa a futur. Hem de facilitar l’accés a l’anestesiologia als joves a través de les condicions laborals i econòmiques”, afegeix el president d’Anescon.

Tot i la situació econòmica de l’especialitat, l’anestesiologia és la disciplina que més creix dins els estudis de medicina escollits pels joves. Una àrea que ha augmentat molt la seva incidència juntament amb les unitats del dolor, l’UCI quirúrgica, les proves invasives i la medicina preoperatòria.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT