X

Els bancs adapten els caixers automàtics per fer-los accessibles

També inclou les oficines, i les sancions per incompliments més greus arriben al milió d'euros

07/12/2025

Els bancs adapten els caixers automàtics per fer-los accessibles

Foto: Eduardo Parra / Europa Press.

140

Els bancs s’afanyen a adaptar caixers i oficines a la nova normativa europea d’accessibilitat, en vigor des del 28 de juny. És la que obliga a garantir que tots els clients, incloses les persones majors, vulnerables o amb discapacitat, puguin operar de manera autònoma.

L’incompliment pot comportar sancions d’entre 30.000 i un milió d’euros, en els casos més greus.

Els caixers són un dels principals obstacles: problemes d’altura, visibilitat o comprensió de pantalla dificulten les operacions per a molts usuaris. Caixabank, majoritària a les Balears, assegura que totes les seves oficines disposen ja d’almenys un caixer adaptat i que la renovació de tota la xarxa acabarà abans de final d’any.

L’associació d’usuaris financers Asufin, però, qüestiona que l’adaptació sigui tan completa com afirma l’entitat, ha explicat a IB3 Ràdio la seva advocada Cristina Borrallo.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT