Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
També inclou les oficines, i les sancions per incompliments més greus arriben al milió d'euros
Foto: Eduardo Parra / Europa Press.
187Els bancs s’afanyen a adaptar caixers i oficines a la nova normativa europea d’accessibilitat, en vigor des del 28 de juny. És la que obliga a garantir que tots els clients, incloses les persones majors, vulnerables o amb discapacitat, puguin operar de manera autònoma.
L’incompliment pot comportar sancions d’entre 30.000 i un milió d’euros, en els casos més greus.
Els caixers són un dels principals obstacles: problemes d’altura, visibilitat o comprensió de pantalla dificulten les operacions per a molts usuaris. Caixabank, majoritària a les Balears, assegura que totes les seves oficines disposen ja d’almenys un caixer adaptat i que la renovació de tota la xarxa acabarà abans de final d’any.
L’associació d’usuaris financers Asufin, però, qüestiona que l’adaptació sigui tan completa com afirma l’entitat, ha explicat a IB3 Ràdio la seva advocada Cristina Borrallo.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
La majoria d'incidents han estat per risc de despreniments, amb 33 actuacions dels serveis d’Emergència, seguit de la caiguda d’elements urbans, amb un total de 29 incidències