El Consell de Mallorca preveu invertir un milió d'euros per incorporar el nou helicòpter d'emergències
Presentació realitzada pel Consell de Mallorca
177El Consell de Mallorca ha iniciat els tràmits per incorporar un helicòpter, que es destinarà al Servei de Bombers de Mallorca. Es tracta, asseguren des del Consell, d’una reivindicació històrica del servei d’emergències de la institució insular. La incorporació d’aquest futur helicòpter d’emergències suposarà una inversió d’un milió d’euros.
El nou helicòpter donarà servei al cos dels Bombers de Mallorca, i en especial al Grup de Rescat de Muntanya, que en els darrers deu anys ha triplicat el nombre de rescats (de 100 a 300 sortides anuals de mitjana), segons han explicat des de la institució insular. L’helicòpter participarà, sobretot, en els rescats de muntanya, als incendis forestals i en els accidents de trànsit.
Consell de Mallorca
L’aeronau tindrà capacitat de transportar equip i personal. Per donar resposta als rescats, estarà equipat amb un cabrestant de gran capacitat, amb una cistella de rescat per a persones ferides, amb una llitera adaptada per evacuar víctimes immobilitzades i amb un equip d’oxigen i desfibril·lador. De cara a l’extinció d’incendis, comptarà amb un cubell d’aigua amb capacitat ajustable i una càmera tèrmica. Per donar suport als accidents de trànsit tindrà un equip mèdic, un equip complet per l’excarceració en accidents de trànsit, càmeres que poden transmetre a temps real i la capacitat de transport de ferits. Així mateix, escurçarà el temps de resposta a 5 minuts i permetrà arribar a qualsevol punt de l’illa en només 15 minuts.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases