Dues dones mortes en un accident de trànsit a Formentera
Viatjaven en una motocicleta quan, per causes que s'investiguen, un taxi les ha envestit
Més del 80% del que es recull als contenidors s'envia a plantes de la Península, segons l'entitat
Els contenidors de roba de Càritas a Maó varen recollir 109.525 quilos de tèxtils el 2024. En aquest 2025 ja s’han arreplegat 61.645 quilos de roba.
Càritas i l’Ajuntament de Maó, però, recorden que cal tenir en compte tota una sèrie de bones pràctiques, com disposar-hi la roba neta dins bosses tancades, i no posar-hi peces humides ni cap altre tipus de residus. També demanen que no es deixin peces fora del contenidor. En canvi, s’hi pot posar a dins qualsevol article tèxtil (roba, sabates, complements, mantes), encara que la tela estigui rompuda o desgastada.
“Hi ha gent que desconeix que la roba en mal estat, desgastada, fins i tot trencada, pot ser reaprofitada al 100%”, explica Toni Salord, coordinador d’Economia Social de Càritas Menorca.
Segons Càritas, s’aprofita per a donacions a persones en risc d’exclusió, també per a la venda a les seves botigues de segona mà, Moda Re-, o es transformen en altres materials, com per exemple aïllants. Tanmateix, més d’un 80% del que entra als contenidors surt de l’illa i agafa altres camins. “Una part de la roba, un 10-15%, es reaprofita a Menorca, i després la que no es pot classificar s’envia a plantes de tractament de la Península, on es fa un segon triatge. Hem de recordar que és millor comprar roba d’una certa qualitat o donar una segona oportunitat a les peces que poden ser reaprofitades”, explica Toni Salord, coordinador d’Economia Social de Càritas a Menorca.
Els actes incívics o de mal ús dels contenidors poden ser sancionats segons l’ordenança municipal de Maó.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Viatjaven en una motocicleta quan, per causes que s'investiguen, un taxi les ha envestit
L'actuació prevista per a la darrera jornada del festival es transforma en una mostra d'afecte, estima i admiració cap al músic mallorquí
Les víctimes han estat traslladades a Can Misses, amb ferides lleus, per romandre en observació