Algunes entitats com Aspace, Aproscom, Asnimo i Prodis, entre altres, han estat convidades a la Fira del Ram sense haver de pagar per pujar a les atraccions. L’Associació de Firaires cada any tanca un dia la fira per als usuaris amb discapacitat. En gaudeixen molt, tot i que les entitats demanen que no se’ls encaixoni i que puguin anar qualsevol altre dia. I de fet, així es farà l’any que ve: “Tendran els tiquets de franc, però podran venir el dia que triïn i amb els seus familiars, si volen”, ha dit José Manuel Clavijo, en nom dels firaires.
El Ram té alguns dies sense música ni botzines, sense renou: enguany aquests dies són el 20 i el 25 de març i el 2, 7, 15 i 24 d’abril. De moment, la fira no ha anat gaire bé per mor dels dies de pluja, però estarà oberta fins al 27 d’abril.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular