Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Es tanca el centre de dia Carlos Mir per un positiu, a l'espera de l'inici dimecres de la vacunació als sanitaris
A Menorca s’evidencien ja els efectes de Cap d’Any en l’augment de casos positius oer Covid-19. Aquest dimarts s’ha informat sobre 36 de nous i es continuen marcant xifres rècord, amb 289 pacients actius. Un d’aquests casos torna a afectar un centre assistencial. Es tracta del centre de dia de físics del Centre Polivalent Carlos Mir, de Maó. No s’ha hagut de tancar tot, pel fet que els serveis que s’hi ofereixen estan compartimentats.
Pel que fa al cas detectat durant el cap de setmana al centre de dia de Santa Rita de Ciutadella, totes les PCR fetes als usuaris han sortit negatives i de les dels treballadors, tot i que en manquen algunes, de moment no hi ha més positius. En canvi encara no hi ha resultats de les proves que dilluns es van fer a regidors i treballadors del Teatre Principal de Maó pel positiu d’un membre de la corporació.
En total, a més dels 36 casos detectats, un dels malalts que passava la malaltia a casa ha hagut d’ingressar a planta de l’Hospital Mateu Orfila; de manera que ja hi ha onze hospitalitzats, quatre dels quals a la UCI.
Aquestes xifres arriben el dia abans de començar la vacunació dels professionals sanitaris. Des de l’àrea de Salut de Menorca asseguren que encara que no hagi arribat encara la nova tongada de vacunes, no hi haurà problemes per començar a administrar-les, ja que el Servei de Salut de l’Illa encara disposa de més de 200 dosis. Una vacunació que en el cas del personal dels pisos tutelats de la Fundació de Discapacitats, en aquests moments només han demanat onze dels 39 treballadors, mentre que en el de les plantilles dels geriàtrics -on dilluns es va acabar la primera tanda de vacunacions- dos de cada tres empleats han acceptat que se’ls posés el vaccí.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo