Logo IB3N
X

Els habitants de Casa Lola demanen temps per sortir de la finca

Encara no hi ha data per al desallotjament però se'ls ha anunciat que serà imminent

05/10/2026

Els habitants de Casa Lola demanen temps per sortir de la finca

15

A l’assentament de Casa Lola es viuen dies d’incertesa. Encara no han estat notificats del desallotjament autoritzat pels jutjats i demanen més temps per sortir pacíficament de la finca. L’advocat de la propietat confirma que encara no hi ha data per al desallotjament, però la Guàrdia civil ja ha estat a la finca per avisar que és imminent.

No han rebut cap notificació del jutjat, però sí que ens diuen que els han visitat agents de la Guàrdia Civil per avisar-los que demà hi tornaran. I, de fet, als darrers dies ja n’han sortit algunes caravanes, poques. La resta diuen que cap grua els vol traslladar.

Alguns com Grecia fa tres anys que viuen a Casa Lola. Pagaren entre 500 i 600 euros per acampar allí a una persona que va ocupar la propietat per cobrar-se un deute de la propietària, Francisca Ordóñez, que promou el desallotjament. Creuen que la mort de Valentín Cabrera ha precipitat la decisió del jutge.

Entre les 200 persones que hi poden viure hi ha infants i dones embarassades, encara que l’Ajuntament de Sant Josep no confirma que estiguin atesos pels serveis socials. S’han vist forçats a viure allí perquè no trobaven lloguer.

A Elisabeth li demanaven 800 euros per una habitació o 1.200 euros si en volia una de doble amb el seu marit amb dos mesos de fiança. I això només per temporada. Ens explica que si els fan fora de la tenda de campanya on dormen ara, se’n tornaran a Màlaga, perquè la feina no els compensa.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT