Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Els hotelers de les Balears envien un missatge de confiança per a la temporada de l'any que ve però, a la vegada alerten, que tot dependrà de l'evolució de la pandèmia i de la reincorporació d'altres destinacions competidores com són Grècia i Turquia
La recuperació sembla evident, però cal ser prudents. És el missatge del sector turístic en la segona jornada de la World Travel Market que se celebra a Londres. “La recuperació ha començat”, reconeix el CEO d’Artiem Hotels, José Guillermo Díaz. Ho ratifiquen a Iberostar, empresa que assegura que ja torna a tenir nivells de venda molt semblants als de 209. Però Díaz hi afegeix un matís important: “Miram amb cautela el que passa al món econòmic i l’impacte que pot tenir en la demanda”
Els hotelers confien en una bona temporada, però diuen que cal estar atents a factors externs. I no parlen només de l’evolució de la pandèmia, sinó també de la reincorpoiració de les destinacions competidores que enguany no han estat obertes. Enguany les Illes han jugat gairebé en solitari, i això canviarà amb vista a la pròxima temporada. La vicepresidenta de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca, Maria José Aguiló, adverteix que segurament tornaran a estar operatius el nord d’Àfrica, Grècia i Turquia i la demanda, que encara continua sent inferior a una situació normal, s’haurà de repartir entre més competidors.
Per això mateix, les agències de viatges britàniques, tot i que valoren la seguretat que donen les Illes com a destinació turística, recomanen el sector balear no apujar massa els preus. Davant d’això, els hotelers defensen el posicionament i la qualitat de l’oferta illenca per no haver de lluitar amb preus.
La pandèmia ha fet que augmentin les reserves de darrer minut. Una nova manera de fer, amb la qual els hotelers també compten a l’hora de planificar la temporada turística de 2022.
La presidenta del Govern, Francina Armengol, en una roda de premsa davant els mitjans britànics ha demanat reconèixer l’esforç i els sacrificis fets tant pels treballadors com pels empresaris del sector. “Seguirem fent feina per estimular l’oferta de qualitat”, ha assegurat Armengol, “i seguirem invertint en negocis i destinacions per fer-los més sotenibles, manco contaminants i més amables amb les persones i el medi ambient”.
Però a la fira turística també hi ha hagut veus discordants. El president dels Partit Popular a Mallorca, Llorenç Galmés, ha qualificat de “menyspreu absolut” l’estratègia turística del govern i ha reclamat que es donin més facilitats als empresaris del món turístic.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo