Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Un estudi de científics illencs de l'IFISC i l'IMEDEA permet entendre els patrons de creixement i les causes dels anells de posidònia
Les formes regulars o geomètriques en la natura sempre han estimulat la curiositat dels científics. També en aquesta ocasió. El creixement de plantes marines al Nord d’Europa i de posidònia en forma d’anells a Pollença cridà l’atenció dels físics i biòlegs de les Illes. L’equip l’han liderat científics de l’Institut de Física Interdisciplinària i Sistemes Complexos (IFISC) i l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA).
Després d’analitzar sèries històriques d’imatges aèries i investigar el creixement de la planta, han descobert que els anells es desplacen i que quan xoquen mor el frontal de la forma. L’expert en Física i Sistemes Complexos, Damià Gomila, explica que això passa per causes naturals, on la planta no està en tan bones condicions: “La planta creix i es mor on s’acumulen els sulfurs de la mateixa planta, que va viatjant en una direcció on no hi ha sulfurs”.
Una publicació científica de prestigi internacional, la revista PNAS, es fa ressò del descobriment dels investigadors illencs. Han resolt el misteri dels anells de posidònia, el qual es repeteix en altres plantes al món.
Hola, soy español que es eso del catalan???
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals