Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

Un estudi de científics illencs de l'IFISC i l'IMEDEA permet entendre els patrons de creixement i les causes dels anells de posidònia
Les formes regulars o geomètriques en la natura sempre han estimulat la curiositat dels científics. També en aquesta ocasió. El creixement de plantes marines al Nord d’Europa i de posidònia en forma d’anells a Pollença cridà l’atenció dels físics i biòlegs de les Illes. L’equip l’han liderat científics de l’Institut de Física Interdisciplinària i Sistemes Complexos (IFISC) i l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA).
Després d’analitzar sèries històriques d’imatges aèries i investigar el creixement de la planta, han descobert que els anells es desplacen i que quan xoquen mor el frontal de la forma. L’expert en Física i Sistemes Complexos, Damià Gomila, explica que això passa per causes naturals, on la planta no està en tan bones condicions: “La planta creix i es mor on s’acumulen els sulfurs de la mateixa planta, que va viatjant en una direcció on no hi ha sulfurs”.
Una publicació científica de prestigi internacional, la revista PNAS, es fa ressò del descobriment dels investigadors illencs. Han resolt el misteri dels anells de posidònia, el qual es repeteix en altres plantes al món.
Hola, soy español que es eso del catalan???
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç