Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

106 barques d'art menor de totes les Balears podran pescar 270 quilos de tonyina cada una, una espècie de molt valor comercial
Després d’anys de reivindicacions, els pescadors de les Illes podran tornar a capturar tonyina vermella més enllà de la pesca accidental. A pesar que la mar de les Balears és un dels millors caladors de tonyina, el sector de les Illes no tenia quota. Si que venen a pescar aquí grans vaixells procedents de la península.
Ara, els pescadors de les Balears han aconseguit quota per capturar tonyina. En total, s’han autoritzat 28 tones repartides entre 106 barques d’art menor, que han aconseguit acreditar drets històrics.
De la Federació Balear de Confraries de Pescadors expressen satisfacció pel que consideren un triomf per al sector illenc.
El secretari de la FBCP, Toni Garau explica que el pla de protecció de l’espècie ha permès la recuperació de la varietat després de la gran crisi de fa una dècada. Ara, diu, el pla de protecció és a punt d’expirar i això permet que l’any que ve, fins i tot, augmenti la quota de 28 tones aconseguida per enguany.
La temporada de pesca de tonyina vermella, de molt valor comercial, començarà el pròxim 15 de juliol.
Després d'anys de reivindicacions
106 barques d'art menor de totes les Balears podran pescar 270 quilos de tonyina cada una.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
La policia actua des de primera hora del matí a Palma, Llucmajor i Manacor