Afirmen que la superposició d'oficines a les Illes provocarà la reducció de personal
A l’esquerra, una oficina de CaixaBank a la dreta, una oficina de Bankia. La històrica superposició d’oficines bancàries entre el que abans eren La Caixa i Sa Nostra és molt pronunciada a les Illes. Per això, segons el sindicats nostrats, una fusió de les dues entitats també representarà una pèrdua de treballadors i oficines més marcada a l’arxipèlag que a la resta de l’Estat. Per tant, preocupació màxima.
CaixaBank a les Illes té una plantilla de 900 treballadors i 160 oficines. Bankia, 780 treballadors i 145 sucursals. Demanen la mediació del Govern de les Illes per preservar el màxim nombre de llocs de feina. Asseguren que, amb els acomiadaments que ja han patit les dues entitats amb anterioritat, la càrrega de feina ha augmentat molt.
La possible fusió de Bankia i CaixaBank, en aquests moments en estudi, ha estat comunicada per les dues entitats a la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Crearia el major banc d’Espanya amb uns actius de 664 mil milions d’euros. CaixaBank quedaria com a primer accionista i l’Estat en seria el segon en controlar el 62 per cent de Bankia. Avui matí, Bankia s’ha disparat al voltant d’un 30 per cent a la borsa i CaixaBank un 15 per cent. Els experts pensen que l’operació es positiva.
El Govern central afirma que prioritzarà la recuperació de les ajudes públiques concedides a Bankia.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici