Prop de 8.500 creueristes procedents de tres vaixells han desembarcat aquest dimarts al dic de Botafoc
Prop de 8.500 creueristes han desembarcat avui al dic de Botafoc. Hi han arribat a bord de tres creuers. Les arribades han estat esglaonades. Així i tot, els tres vaixells coincideixen al port eivissenc un total de 6 hores. Una situació que posa a prova les instal·lacions pel que fa a la capacitat de mobilitat pel nombre de busos i de taxistes. Però també perl que fa a la paciència dels veïnats, que denuncien que pateixen tota una sèrie de molèsties.
Els residents al barri de s’Illa Plana, uns 350, denuncien patir fortes remors, dia i nit, i contaminació, sobretot quan coincideixen tres creuers alhora al dic de Botafoc, una situació que aquest estiu ja s’ha donat en nou ocasions. I encara en queda una darrera, aquest mateix divendres. Diuen que han escrit en nombroses ocasions a l’Autoritat Portuària de Balears (APB) i que no n’han rebut resposta.
El Consell d’Eivissa demanarà a l’APB que no hi coincideixin més de dos creuers alhora. Els vesins demanen que només en pugui atracar un cada jornada. Recorden que els vaixells comercials provoquen les mateixes molèsties.