Ha mort la dona de 70 anys ferida greu en l’explosió de gas a una casa des Migjorn Gran
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
Els experts de la Universitat de Còrdova alerten que generen confusió i amenacen la conservació
Divertits i emocionants, els vídeos d’animals salvatges generats amb intel·ligència artificial s’escampen com una taca d’oli per les xarxes.
Però experts del grup Gesbio de la Universitat de Còrdova alerten que no són inofensius: “Generen confusió”, afirma José Guerrero. Sobretot, entre els infants i joves, que es creen una imatge falsa del món natural.
“Després, quan surten a l’entorn, es frustren”. La investigadora Rocío Serrano assegura que aquests vídeos augmenten la desconnexió amb l’entorn i frustren les expectatives.
Vídeos com una nina amb un unicorn tenen més de 350 milions de visualitzacions. També triomfa el moix que defensa el nadó d’un tigre. O els ocells que guareixen les cries de la pluja.
“Com més humà sembla l’animal, més viral“, diu Serrano. I encara agraden més si en el vídeo fals surt una persona, presumpta autora de les imatges.
Per als investigadors, aquesta casta de contingut romp un vincle amb la natura que ja és confús i afeblit. Això dificulta accions reals de conservació.
Per posar fil a l’agulla, els experts proposen fer alfabetització digital dels menors i recomanen marcar el contingut fet amb intel·ligència artificial.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros