Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Els ajuntaments de Sineu i Costitx es comprometen a actuar mentre desenes de persones es concentren per defensar aquest camí públic
Mallorca és la zona amb més camins públics tancats de tot l’Estat. Actualment, n’hi ha prop de 200, i un d’ells és el camí vell que uneix Sineu i Costitx. Aquest dissabte, entitats i veïns de la zona s’han concentrat davant el portell d’entrada a sa Casa Baixa per reclamar-ne l’obertura.
“Per diversos motius, perquè és públic, perquè és nostre, i l’hem de mantenir”, deien alguns assistents. D’altres recordaven que “és patrimoni de tots i l’hem de poder gaudir tots, no un senyor que ha posat la barrera i se l’ha fet seu”.
Malgrat les sentències judicials que fa més de 15 anys reconeixen el camí com a públic, l’accés continua tancat. Per això, GADMA i la Plataforma Pro Camins Públics reclamen mesures immediates i s’ofereixen a col·laborar en les tasques de neteja i manteniment.
El president de GADMA, Bernat Fiol, ho expressava així: “Són camins vertebradors dels pobles de Mallorca que la gent els agafa com si fossin seus i són de la col·lectivitat, el més normal és que estiguin oberts per poder passejar i nets, com haurien d’estar.”
Per part seva, els Ajuntaments de Sineu i Costitx asseguren que actuaran per restablir el dret de pas i complir la legalitat. El batle de Sineu, Tomeu Mulet, ha estat clar: “Si hi ha unes sentències que diuen que aquest camí és públic, nosaltres farem complir el que diuen les sentències.” També el batle de Costitx, Toni Salas, ha mostrat el seu compromís: “Nosaltres farem costat amb tot allò que sigui possible perquè es torni a obrir el camí, com així ens ho estan demanant associacions ciclistes, de vianants, etc.”
Veïns i entitats han rebut amb il·lusió aquests compromisos institucionals, confiats que aquest tram històric del Pla de Mallorca torni a ser de tothom.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre