X

Entusiasme i escepticisme a parts iguals davant l’anunci de la inauguració del Parador d’Eivissa

Els ciutadans miren amb esperança, però també amb recel, l'estrena d'un equipament turístic que haurà tardat vint anys a fer-se realitat

24/01/2026

Entusiasme i escepticisme a parts iguals davant l’anunci de la inauguració del Parador d’Eivissa

21

El Parador d’Eivissa quedarà inaugurat el pròxim 23 de febrer, però no serà fins al 10 de març que començarà a allotjar-hi clients. Un anunci molt esperat després de 17 anys d’obres, amb aturades de feina prolongades i la necessitat de refer-ne el projecte diverses vegades. La notícia de la data definitiva de l’obertura del parador ha estat rebuda pels vesins d’Eivissa amb alegria, però també amb escepticisme.

La primera vegada que es va sentir a parlar del projecte va ser el 2004. El Castell i l’Almudaina estaven abandonats i es va decidir fer-hi un Parador. Però la primera pedra no es va col·locar fins al 2009. Un any després les feines es varen aturar per la troballa de restes arqueològiques. Turespaña va modificar-ne el projecte inicial i es va augmentar el pressupost en 27 milions d’euros. No va ser fins al desembre de 2019 que se’n varen reprendre les obres, uns treballs que han anat incorporant modificacions fins a assolir el pressupost final de 43 milions. Ara sembla que aquest projecte, que fa dues dècades que està en boca dels eivissencs, obrirà per fi les portes.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT