Varen morir els agents de la Guàrdia Civil Diego Salvá Lezaun i Carlos Sáenz de Tejada
Es compleixen 14 anys de l’atemptat d’ETA a Palmanova. Quan faltaven pocs minuts perquè tocassin les dues del migdia, una bomba adossada a un cotxe de la Guàrdia Civil va explotar davant el quarter. Hi varen morir els agents Diego Salvá Lezaun i Carlos Sáenz de Tejada. Els fets varen ser condemnats de manera contundent per les principals autoritats polítiques. Era la primera vegada que ETA actuava a les Illes Balears i va ser el darrer atemptat amb víctimes mortals de la banda a l’Estat.
Però no va ser l’única explosió d’aquell 30 de juliol a al nucli calvianer. Es va trobar un segon explosiu en un altre vehicle. En aquest cas, però, el varen detonar de manera controlada.
La jornada va estar marcada pel nerviosisme i la tensió. Es va activar l’operació Gàbia per evitar que els autors de l’atemptat fugissin. És per això que es varen tancar els ports i l’aeroport, així com es varen intensificar els controls a les carreteres de Mallorca.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
A partir de fotos de Miquel Massutí fetes el 1986, Tarek Serraj firma una peça audiovisual que dona un moviment subtil a les imatges i ens transporta 40 anys enrere
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats