Varen morir els agents de la Guàrdia Civil Diego Salvá Lezaun i Carlos Sáenz de Tejada
Es compleixen 14 anys de l’atemptat d’ETA a Palmanova. Quan faltaven pocs minuts perquè tocassin les dues del migdia, una bomba adossada a un cotxe de la Guàrdia Civil va explotar davant el quarter. Hi varen morir els agents Diego Salvá Lezaun i Carlos Sáenz de Tejada. Els fets varen ser condemnats de manera contundent per les principals autoritats polítiques. Era la primera vegada que ETA actuava a les Illes Balears i va ser el darrer atemptat amb víctimes mortals de la banda a l’Estat.
Però no va ser l’única explosió d’aquell 30 de juliol a al nucli calvianer. Es va trobar un segon explosiu en un altre vehicle. En aquest cas, però, el varen detonar de manera controlada.
La jornada va estar marcada pel nerviosisme i la tensió. Es va activar l’operació Gàbia per evitar que els autors de l’atemptat fugissin. És per això que es varen tancar els ports i l’aeroport, així com es varen intensificar els controls a les carreteres de Mallorca.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes