Un pare de Menorca per gestació subrogada reclama un document de viatge per la filla des de Kazakhstan
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
Des de l'apagada de les emissions en definició estàndard, s'ha multiplicat per tres la venda d'aquests aparells
La demanda de descodificadors per l’apagada de la TDT estàndard s’ha disparat i en moltes botigues se n’han esgotat les existències. Aquesta setmana ha culminat l’apagada de les emissions en estàndard de la TDT. Des de dimecres tots els canals de televisió s’emeten només en alta definició, i això ha deixat fora de joc els aparells de televisió més antics. Els descodificadors permeten continuar utilitzant-los i “hi ha hagut una onada de compres, no esperàvem que tanta gent en vengués a comprar. Molts clients ens diuen que s’han esgotat a les grans superfícies, però a nosaltres ens n’arriben en comptagotes”, explica l’encarregat d’Electrodomèstics Calbet, Xisco Llaurador.
Comprar un televisor nou és l’alternativa que també preveuen molts dels que volen continuar gaudint de la tele. Però les diferències de preu són importants “Un descodificador pot costar uns 40 euros i el cable 7 euros més. I a partir de cent setanta euros o dos-cents es poden trobar televisors de vint-i-quatre o trenta-dues polsades “, afegeix Llaurador.
Tot i això, la venda d’aparells nous ha crescut de manera important. “Hem multiplicat per tres les vendes habituals, hem venut uns 30 aparells en dos dies”, concreta. Els experts asseguren que les vendes es mantendran perquè també s’han d’adaptar les teles de les segones residències.
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora
S'hi han instal·lat alumnes i mestres de Xipell, una escoleta del Bisbat que s'ha de reformar