Detengut un professor interí d’un institut d’Artà per presumptes tocaments a una alumna
Els fets haurien tengut lloc al despatx del docent i la Conselleria l’ha suspès de funcions fins a final de curs
Els bancs solen ser els responsables de retornar els diners si el client ha estat estafat
En una època en què es fan de cada vegada més operacions financeres en línia, els ciberdelictes creixen any rere any. De fet, la meitat de les infraccions que investiga el grup de delinqüència econòmica i delictes tecnològics de la Policia Nacional a Palma són de càrrecs fraudulents de més de 400 euros. Asseguren que hi ha centenars de modalitats d’estafa. Però el fishing, l’smishing i el vishing són les més comunes.
Davant l’increment d’aquestes tècniques, les entitats bancàries inverteixen en estratègies de ciberseguretat i els experts demanen precaució als clients. Recorden que des dels bancs no els enviaran missatges al mòbil amb enllaços per introduir credencials ni els telefonaran per demanar codis de verificació per poder bloquejar transferències. També aconsellen no donar les contrasenyes i vigilar el Bizum, ja que es podria acceptar una sol·licitud d’enviament de doblers.
Els ciberdelictes han incrementat un 325 % des del 2015 a ara a tot l’Estat, i preveuen que aniran a l’alça.
Un equip d’IB3 Notícies ha parlat amb un advocat especialitzat en ciberseguretat, per saber què hem de fer en cas de ser víctimes d’una estafa en el nostre compte bancari. Això és el que ens ha explicat:
Les entitats bancàries estan obligades per Llei a tenir totes les mesures adients per evitar aquests tipus de frau i solen ser els responsables de tornar els diners en cas de ciberestafa. Però què passa si, així i tot, hem estat víctimes d’una estafa?
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els fets haurien tengut lloc al despatx del docent i la Conselleria l’ha suspès de funcions fins a final de curs
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
Armengol assegura que l'informe de l'UCO corrobora el que ella sempre ha declarat en les comissions d'investigació i davant els tribunals