Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Enguany són 118 més que l'any anterior
El 2018 arribaren a l’agència 218 denúncies per infraccions urbanístiques, tant de particulars com d’agents de medi ambient o per part dels serveis d’inspecció dels ajuntaments. Són 118 més que l’any anterior.
Unes denúncies que continuaran augmentant, ja que des que el març es va posar en marxa el portal digital per poder-ne presentar d’anònimes, l’agència ja n’ha rebut 124.
L’any passat també augmentaren el nombre de demolicions executades, fins arribar a les 97. El 90 per cent dels propietaris ho feren abans que es dictés l’ordre per tal d’acollir-se a les exempcions de les sancions.
També es dupliquen les sancions imposades i l’import de les multes apuja fins als 5,25 milions.
Per municipis, Algaida és on on més demolicions s’executaren el 2017 i 2018, 36 en total, seguit de Marratxí, amb 17 o Montuïri i Felanitx amb 10. Actualment la meitat dels consistoris de l’illa han transferit les competències en matèria urbanística a l’agència. En els pròxims mesos l’entitat incrementarà la plantilla i passarà de tenir 35 professionals a 47.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania