Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Les aportacions dels historiadors i testimonis apunten que en aquest punt hi podrien haver el cossos de Bartomeu i Sebastià Carretero Gornés i Josep Filomè Pons Sintes
174
Es reprendrà la recerca dels menorquins enterrats a la fossa comuna de Bunyola. El Govern ha avançat que s’exhumarà la fossa situada al cementiri del municipi. S’hi espera trobar 10 persones identificades i 5 sense identificar, entre les quals hi pot haver les víctimes menorquines. Les aportacions dels historiadors i testimonis apunten que en aquest punt hi podrien haver el cossos de Bartomeu i Sebastià Carretero Gornés i Josep Filomè Pons Sintes.
L’actuació forma part del segon pla de fosses de l’executiu. L’any passat ja es va treballar en aquest indret, tot i que sense poder trobar les restes dels represaliats per la dictadura franquista. Les tasques són d’una gran complexitat, tal com explica Isabel Castro. L’historiador Xavier Margais ha estat l’encarregat de la investigació de la fossa de Bunyola, on especifica que cap a la dècada dels anys 50 es va ampliar el cementeri, i es varen construir uns nínxols damunt la fossa comuna.
Ho ha explicat en resposta a la pregunta de la diputada Patrícia Font, de Més per Menorca. Font ha celebrat la reobertura de la fossa per l’esperança que dóna als familiars.
El pla de fosses inclou actuacions a Mallorca i Eivissa. A Menorca no hi ha indicis de fosses comunes.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania