Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

L'entitat s'acomiada a les Balears per la manca de famílies voluntàries
Escola en Pau tanca el programa ‘Madrassa’. Des de fa 22 anys, ha trobat famílies d’acollida perquè infants procedents del Sàhara Occidental poguessin completar els seus estudis fora d’un campament de refugiats. L’associació, però, diu enguany adeu al projecte per falta de famílies voluntàries.
Na Dahba va ser una de les primeres a participar-hi, juntament amb la seva germana. Avui, és auxiliar d’infermeria i estudia una carrera a la UIB. “Ni jo ni ella podríem haver arribat tan enfora. Si no fos pel projecte no hauríem sortit del campament i segurament estaríem casades, amb fills i sense cap futur”, assegura l’exalumna.
Tot i que el programa es desenvolupa a tot l’Estat, s’acomiada a les Balears, després de 22 anys, per la manca de famílies voluntàries. Un fet que l’entitat atribueix al difícil accés a l’habitatge, l’encariment dels preus a les Illes i la banalització dels conflictes bèl·lics. “També hem evolucionat cap a una mentalitat més egoista o més hedonista. Volem gaudir més del dia a dia. No és criticable, però les generacions d’abans ho vivíem d’una altra manera”, avalua la presidenta d’Escola en Pau, Carme Barceló.
El tancament del programa ha estat un xoc per als joves sahrauís. “Es tanca una època que ens ha canviat la vida a molts d’infants. “És una pena”, lamenta Dahba. Tot i que el deure d’Escola en Pau arriba al seu final, l’entitat no descarta que una nova generació pugui reprendre’n les regnes i continuar amb la feina solidària que s’ha fet fins ara.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella