Socis del Club Nàutic del Portitxol s’oposen al projecte de reforma de les instal·lacions
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
L'acord municipal és una resposta al Decret Turístic del Govern que ho permetia
Finca de Sa Granja, Esporles
322L’Ajuntament d’Esporles prohibeix noves places turístiques en edificis catalogats i protegits del municipi. Això en resposta a la nova normativa del Govern que permetrà al Consell de Mallorca treure a la venda 3.500 places.
Esporles blinda més de 60 edificis del poble afectats pel catàleg municipal de patrimoni històric o que són bé d’interès cultural, com la possessió de sa Granja. L’acord plenari s’ha aconseguit amb 9 vots a favor i 2 en contra del Partit Popular, a l’oposició.
L’objectiu és que aquestes construccions emblemàtiques del municipi no perdin la idiosincràsia i en mantenguin l’ús original. La prohibició ha estat ben rebuda pels veïnats per frenar que segons quines edificacions acabin en mans de fons d’inversió estrangers. En la mateixa modificació, el consistori esporlerí també impedeix que l’ús turístic s’estengui al sòl rústic protegit.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
El Banc Central Europeu ha triat 10 dissenys finalistes sobre dues temàtiques, cultura europea o patrimoni natural