Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

A Eivissa enterren el 79% del total que generen, a Formentera el 67% i a Menorca el 60%
A Eivissa el 79% del rebuig que creen els domicilis, establiments i empreses acaben a l’abocador de Ca na Putxa. De les 125.370 tones de fems produïdes el 2019, 99.135 tones es van enterrar a l’abocador, que es troba a més en un 70% de la seva capacitat. Segons el Pla Director Sectorial de Residus no Perillosos de l’illa, per a l’any que ve l’objectiu és que es redueixi fins al 40% per la posada en marxa i ampliació de la planta de triatge. Una xifra que encara queda enfora del 10% que exigeix Europa. El Conseller de Gestió Ambiental d’Eivissa, Vicent Roig, és optimista, ja que també reforçaran la conscienciació ciutadana amb noves campanyes perquè es recicli bé. A partir de setembre, a més, es farà recollida selectiva de residus orgànics, cosa que fins ara no es produeix.
A Formentera, hi aboquen un 67,5% de les 9.519,34 tones de fems que generen a la pitiüsa menor. És un 5,11% manco que el 2018. S’apropa al 50% que determina la Llei Balear de 8/2019 de residus i sòls contaminats, però no al 10% per d’aquí a 10 d’anys. Esperen que l’impuls de la recollida de la fracció orgànica a la totalitat de la població redueixi els valors actuals.
A Menorca, el 60% dels residus acaben a l’abocador d’es Milà. El Pla Director que esperen aprovar abans de l’estiu estipula que el 2025 es reduirà a un 18%. Tot i l’esforç, si volen esquivar la multa d’Europa, encara s’haurà d’accelerar molt el tractament per reduir en 5 anys un 8% més el rebuig.
Mallorca, des del 2011, amb la posada a funcionament de les línies 3 i 4 de la incineradora, presenta un panorama diferent. S‘aboquen 6.086 tones que només representa un 0,84% de residus del total que produeix l’illa. 5.644 tones a l’abocador de Santa Margalida i 442 tones a Son Reus. Exactament, guixos, pladurs, xarxes de pesca i pneumàtics de gran envergadura.
La incineració no és un model perfecte perquè tampoc no és el camí desitjat, tot i ser millor que els abocadors. Tots recorden, que el millor residu és el que no es genera.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia