Un 60% de l’alumnat del CEIP Son Pisà no ha anat avui a classe com a protesta per la incorporació de Miquel Roldán
La mesura, acordada ahir per les famílies, pretén pressionar la conselleria perquè aquest mestre no continuï a l'escola
"En la vida hauria imaginat que en un centre educatiu, on ensenyem valors, em pogueren agredir amb l’odi que vaig sentir", afirma el docent agredit, en una entrevista en exclusiva a À Punt
Els fets, que encara s'investiguen i que podrien provocar noves expulsions o mesures sancionadores, es van produir dijous passat al pati d'aquest centre del municipi de Bétera.
167Almenys una desena d’alumnes d’un institut de Bétera, a València, han estat expulsats després de participar en una agressió multitudinària a un docent per homofòbia, segons ha informat aquest dimecres la radiotelevisió valenciana À Punt.
Els fets, que encara s’investiguen i que podrien provocar noves expulsions o mesures sancionadores, es van produir dijous passat al pati del centre. Segons explica la referida informació d’À Punt, el dimecres dia 16 dues alumnes van sortir al pati portant una bandera LGTBI, i aquest fet va propiciar que altres alumnes se sumessin a una improvisada manifestació fins que el professorat els va demanar que paressin.
L’endemà altres alumnes van acudir al centre amb banderes d’Espanya i van organitzar una mobilització, fins que un professor va sol·licitar de nou que paressin. No obstant això, en aquesta ocasió el docent va resultar agredit per diverses desenes d’alumnes, que li van llançar objectes al·ludint a la seva condició sexual. “No els vaig dir que les retiraren perquè foren d’Espanya, sinó perquè estaven utilitzant un símbol com a provocació”, afirma el professor agredit, Miquel Álvarez, en una entrevista a À Punt, recollida en la seva web, el qual explica que aquests alumnes van eixir amb les banderes “com a resposta” d’altres estudiants, que el dia anterior van mostrar la bandera LGTBI. “A aquests també els vaig dir que les guardaren”, afegeix.
“En la vida hauria imaginat que en un centre educatiu, on ensenyem valors, em pogueren agredir amb l’odi que vaig sentir. Pensava que era impossible”, explica el professor. Álvarez creu que l’alumnat està agafant i reproduint un discurs d’odi, que va en augment en els últims anys. Diu que en els seus 9 anys com a professor, veu que aquest discurs cala cada dia més entre l’estudiantat. “Això ho hem d’aturar. El discurs d’odi està latent i només falta una espurna com aquesta perquè s’encenga tot”, ha sentenciat.
La Conselleria valenciana d’Educació ha al·ludit a la “protecció de dades” i no ha donat cap informació sobre l’incident, ni sobre les sancions que, de moment, s’han imposat als alumnes. Educació ha informat sobre l’activació del Pla de Prevenció de la Violència i de Promoció de la Convivència (Previ) en l’institut, que contempla l’assessorament i assistència jurídica gratuïta al professorat. El cas està en mans de la Fiscalia de menors.
Així mateix, ha mobilitzat a la Unitat Especialitzada d’Orientació (UEO) de València, que és la unitat de referència en l’àmbit d’igualtat i la diversitat “per a implantar les accions de sensibilització adequades a nivell de centre”, tot això amb l’assessorament de la Inspecció educativa.
La batlessa del municipi de Bétera, Elia Verdevio, ha condemnat rotundament, en nom del govern local, qualsevol tipus d’agressió i discriminació homòfoba després de l’incident ocorregut a l’institut. “Des de l’Ajuntament apostem per la diversitat, la igualtat, la no discriminació i la convivència dels nostres veïns i veïnes independentment de l’orientació sexual i de la identitat de gènere”, ha dit Verdevio.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La mesura, acordada ahir per les famílies, pretén pressionar la conselleria perquè aquest mestre no continuï a l'escola
S'ha detengut el seu destinatari, de 41 anys, per tràfic de drogues
El procés afectarà prop de 400 treballadors i es desenvoluparà en paral·lel a la definició de la RLT