Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
A l'acte, les famílies han demanat que no s'aturi la recerca passi el temps que passi
Familiars de centenars de desapareguts de tot l’Estat han assistit avui a l’acte d’homenatge a la Sala Ernest Lluch, del Congrés dels diputats. Entre els assistents, familiars de Malén Zoe Ortiz i Said Hourmati, desapareguts a Mallorca. Dilluns que ve se celebra el Dia internacional de les Persones Desaparegudes sense causa aparent i l’acte d’aquest divendres en formava part del programa.
Malén Ortiz va desaparèixer el 2 de desembre de 2013, quan sortia de l’institut i va agafar el bus de sempre a Calvià. Va cridar a la feina de son pare per avisar que aniria a dinar a casa del seu al·lot. Allà, però, se’n va perdre el rastre. El cas de Said Hourmati és més recent: tenia 33 anys quan va desaparèixer el passat mes de juny al barri de Pere Garau de Palma. Estava a punt de casar-se al seu país, el Marroc. El seu cap el va deixar a ca seva però no va arribar a retrobar-se amb la seva família. La seva germana, Bouchra, ha estat una de les assistents a l’acte del Congrés, així com la mare de la Malén, Natalia Rodríguez. Han demanat que se segueixi cercant gent que, com els seu germà i la seva filla han desaparegut en contra de la seva voluntat.
Durant l’acte, en què s’ha homenatjat agents policials, periodistes i jutges per haver contribuït a la cerca dels desapareguts, els familiars han llegit una declaració on han demanat que no s’aturin les tasques de recerca, passi el temps que passi, i perquè no minvi el suport a les famílies amb el pas del temps.
Així mateix, s’han lliurat els Premis 9 de març de la Fundació Europea per les persones desaparegudes. Entre els guardonats: l’Associació de Guàrdies Civils Solidaris i la jutgessa Graziella Moreno.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania