Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A la 50a edició del certamen s'han presentat més de cent obres, de deu països
Aquest dissabte vespre, s’ha celebrat la gala del cinquantè Premi Born de Teatre a Ciutadella. És un dels més importants de la dramatúrgia contemporània al món. N’ha resultat guanyadora l’obra La solitud dels cossos celestes, del gironí Ferran Joanmiquel Pla, que ha aconseguit el premi de 14.000 euros i la traducció del seu text als quatre idiomes oficials d’Espanya.
A la final, havien arribat altres obres com Insectes, Los privilegios i Alger227, però el jurat s’ha decantat per la proposta de Joanmiquel per la intensitat emocional i la solidesa en la construcció dels personatges, entre altres criteris.
Aquesta edició ha estat un èxit de participació, amb 116 obres presentades de 10 països, entre ells, Cuba, Xile i Polònia. Abans de l’entrega del premi al Teatre des Born, els quasi 400 assistents també han pogut gaudir de la representació de l’obra El tigre, de Ramón Madaula.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents