Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
La conseller d'Afers Socials insisteix, a títol personal, que si la mortalitat s'hagués donat entre la població més jove "la dicotomia economia-salut no s'hauria donat"
La consellera d’Afers Socials i Esports, Fina Santiago, ha afirmat aquest dimecres que si en comptes de persones grans estiguessin morint nens i joves a causa del coronavirus “no s’estaria debatent l’obligatorietat de la vacuna”.
En una roda de premsa per a presentar els projectes en matèria de Serveis Socials a finançar amb fons europeus, Santiago ha insistit, remarcant que es tracta d’una opinió personal que no pretén recollir el posicionament del Consell de Govern, que si la mortalitat s’hagués donat entre la població més jove “la dicotomia economia-salut no s’hauria donat”.
Encara que la consellera ha remarcat en diverses ocasions que es tracta d’una opinió expressada a títol personal, ha defensat en tot cas la posició del Govern de no obligar a vacunar-se –legalment no pot fer-ho– sinó fomentar-la de totes les maneres possibles.
A les residències de les Illes, que ara mateix tenen una llista d’espera de 1.700 persones, hi ha avui 58 usuaris positius de covid i 58 treballadors. Contagis que afecten un total de 9 centres de gent gran. Dels 58 residents, 41 estan hospitalitzats. La consellera d’Afers Socials, Fina Santiago, apunta que la cadena de transmissió han estat els no vacunats. Santiago ha insistit que el Govern per llei no pot obligar-los, però ha defensat que s’està fent tot el possible per aconseguir que la gent s’immunitzi.
En aquest sentit, ha defensat també que per a accedir a gimnasos i participar en entrenaments i competicions esportives a partir de setembre es demani vacunació o una prova de detecció negativa. “No obliguem, però donem alternatives”, ha puntualitzat.
Santiago ha recordat que fixar l’obligatorietat de la vacunació depèn del Govern d’Espanya i que des de l’Executiu balear s’està estimulant “tot el que es pot”.
Així, ha subratllat que el Govern ha estat dels primers executius a obrir la vacunació a tota la població –des d’aquest dimecres és possible acudir a vacunar-se sense cita prèvia– i també a exigir-la per a entrar a les residències de persones majors amb l’alternativa de la prova negativa.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície