Les escoles celebren el Dijous Llarder
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses

L'IB-Salut anuncia una incorporació de 7 psicòlegs clínics als ambulatoris a partir de setembre
La invasió d’Ucraïna i les seves conseqüències han estat una pedra més en la salut mental dels ciutadans, després de dos anys de pandèmia. Així ho ha reconegut el Govern que aquest dijous ha iniciat les tasques per elaborar un pla estratègic a 6 anys vista.
Mentre la llista d’espera a l’Atenció Primària és de fins a 3 mesos, l’IB-Salut ha anunciat la incorporació de 7 psicòlegs clínics per intentar donar resposta a aquesta allau de casos.
Amb l’esclat de la pandèmia es dispararen un 27 % els intents de suïcidi entre infants i adolescents. Una tendència que, dos anys després, continua. “La guerra a Ucraïna no ajuda gens”, ha assegurat Oriol Lafau, coordinador autonòmic de Salut Mental.
Un patiment que també afecta la població adulta, que ha d’esperar entre 2 i 3 mesos per accedir a una consulta a l’Atenció Primària. “Si ho comparem amb altres especialitats mèdiques sembla que no és tant però el sofriment de salut mental implica que aquests 2-3 mesos de llista d’espera siguin importants. És per això que treballam tan fortament en aquest Pla”, afirma Lafau.
Una feina que passa per la incorporació de 7 psicòlegs clínics als ambulatoris a partir de setembre. De cara al Pla Estratègic 2023 – 2029, el Govern ha reunit aquest dijous els agents implicats per cercar una major implicació social.
Com a novetat, i per donar una resposta més àmplia, també s’incorporarà a aquest projecte el Pla de prevenció del suïcidi.
Oriol Lafau denuncia el biaix de gènere en la Salut Mental
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval