X

Formentera enregistra tres incidents marítims destacats enguany

Les empreses de xàrter asseguren que les barques que no necessiten titulació són les que menys es veuen implicades en accidents marítims

17/08/2025

Formentera enregistra tres incidents marítims destacats enguany

124

Segons marca la llei, una persona sense cap classe de titulació pot conduir una embarcació de fins a cinc metres d’eslora i amb un motor de fins a 15 cavalls de potència. Algunes empreses de xàrter permeten aquesta opció.

D’altres, per contra, només lloguen les barques si el client té el permís de navegació.

Aquestes empreses apunten que no han patit mai cap incident notable amb el servei.

La majoria treballen des del port de la Savina on, entre altres, també hi operen els ferris de línia. L’Autoritat Portuària de les Balears enguany ha establert un doble canal de navegació com a mesura de seguretat.

Enguany Formentera ha enregistrat tres incidents greus a la mar: la desaparició d’una turista britànica que havia llogat una embarcació, l’enrocament del iot Attila prop des Pujols i, el darrer, l’incendi del iot Davinci, que es va enfonsar a deu milles nàutiques de l’illa.

17/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT