Per la seva banda, el primer ministre britànic, Keir Starmer, reitera que no se sumarà a atacs contra l'Iran en un difícil equilibri amb els EUA
15
El primer ministre britànic, Keir Starmer, ha dit avui capvespre que el president dels EUA, Donald Trump, li va retreure que el Regne Unit no s’afegís als atacs contra l’Iran. “El president Trump m’ha manifestat el seu desacord amb la decisió de no prendre part en els atacs inicials, però és la meva responsabilitat de considerar que és de l’interès dels britànics”, ha dit Starmer des de la Cambra dels Comuns i ha afegit que “tots recordam els errors que va haver en la guerra de l’Irak. I hem après d’aquelles lliçons”.
Tot i això, el primer ministre britànic ha matisat que el Regne Unit continuarà amb les activitats defensives amb Alemanya i França, i ha defensat el permís donat a l’aviació dels Estats Units per utilitzar bases britàniques de la regió, però ha assegurat que aquest no és el cas de la base britànica de l’illa de Xipre, atacada per drons iranians.
Trump, mentrestant, ha assegurat que l’onada més gran d’atacs contra l’Iran encara no ha arribat, i ha recomanat a la població d’aquest país, en declaracions al canal de televisió CNN, que per estar segurs no surtin de casa seva.
Alhora, el president francès, Emmanuel Macron, ha anunciat que augmentarà l’arsenal nuclear del país i ha oferit compartir la dissuassió nuclear amb els socis europeus, encara que es reserva la decisió d’utilitzar-lo.
En un discurs solemne des de la base naval dels submarins nuclears de Île Longue, a Bretanya, va considerar “indispensable” un augment de l’arsenal nuclear per a conservar la capacitat de dissuasió enfront d’un adversari que es plantegés un atac contra els seus “interessos vitals”. Encara que ha ordenat “augmentar el nombre d’ogives nuclears”, va assenyalar que no comunicarà el número. Això és un canvi respecte al que s’havia fet fins ara, ja que França diu haver reduït a la meitat des del final de la Guerra Freda el seu arsenal, a menys de 300 bombes ara.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Es tracta del mateix home que havia sol·licitat el permís d'una crema de rostolls, però que s'ha descontrolat. Al cap de tres hores i mitja, el foc ha quedat extingit
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants